نکات کلیدی در انتخاب سایز و جنس مناسب برای چاپ پاکت

چاپ پاکت اختصاصی که نام و لوگوی برند به همراه اطلاعات تماس کسب‌وکار روی آن درج شده، برای کسب‌وکارهایی که مکاتبات دارند، یک ضرورت است. البته بعضی از کسب‌وکارها مکاتبات چندانی ندارند، اما حتما قراردادهایی که با مشتری‌ها می‌بندند یا فاکتور سفارش‌ها را در پاکت اختصاصی برند خود به مشتری‌ها تحویل می‌دهند. آن‌ها با این کار حرفه‌ای بودن خود را نشان می‌دهند و روی ناخودآگاه مشتری اثر می‌گذارند؛ از طرف دیگر، به حفظ و نگهداری کاغذهای مهمی چون فاکتورها و قراردادها کمک می‌کنند.

چاپ پاکت در سایزهای مختلف از جمله سایز پاکت نامه، سایز A4 و A5‌ انجام می‌شود. البته بعضی از کسب‌وکارها برای پاکت‌های اختصاصی برند خود، سایز و طرح دلخواه در نظر می‌گیرند. چاپ با قالب‌های اختصاصی هزینه بیشتری دارد، اما منحصربه‌فرد بودن نتیجه باعث ماندگاری برند در ذهن مشتری می‌شود.

مزیت‌های چاپ پاکت برای اداره‌ها

اولین مزیت چاپ پاکت برای برندها این است که نام و لوگوی مجموعه را به مخاطبان معرفی می‌کند و نوعی تبلیغات غیرمستقیم به شمار می‌آید. سازمان‌های مختلف معمولا لوگو، نام برند و اطلاعات تماس شرکت را روی پاکت چاپ می‌کنند. اگر پاکت با سایر المان‌های ست اداری هماهنگ باشد، تأثیر آن بر برندسازی و تبلیغات غیرمستقیم سازمان، دوچندان می‌شود. سازمان‌هایی که مکاتبات اداری دارند، معمولا به همراه پاکت، چاپ سربرگ را نیز سفارش می‌دهند.

دومین مزیت چاپ پاکت این است که انسجام و هماهنگ‌سازی مکاتبات را ساده‌تر می‌کند. اگر همه سازمان‌هایی که باهم مکاتبات دارند، از پاکت اختصاصی استفاده کنند، دسته‌بندی نامه‌ها ساده‌تر می‌شود. خواننده هم به‌محض دیدن پاکت متوجه می‌شود نامه از طرف چه مجموعه‌ای ارسال شده است و می‌تواند برای زمان مطالعه و اولویت قرار دادن آن برنامه‌ریزی کند.

در نگاه اول، چاپ پاکت اختصاصی ضروری به نظر نمی‌رسد؛ اما این کار نوعی توجه به جزئیات است که فقط حرفه‌ای‌ها آن را انجام می‌دهند. با چاپ پاکت هم نام برند خود را در ذهن مخاطبان تکرار می‌کنید و هم به آن‌ها نشان می‌دهید نامه‌ها، قراردادها و فاکتورهایی که به آن‌ها ارائه داده‌اید، برای شما اهمیت دارند و به آن‌ها بها می‌دهید.

چاپ پاکت همچنین برای نامه‌ها و مکاتبات محرمانه و امنیتی اهمیت بسیاری دارند. این دسته از نامه‌ها باید مهر و موم‌شده به دست خواننده برسند. بعضی از سازمان‌ها حتی برای نامه‌های محرمانه، پاکت‌هایی با جنس و طراحی متفاوت چاپ می‌کنند تا از نامه‌های دیگر قابل تشخیص باشند.

ویژگی‌های پاکت مناسب برای نامه‌نگاری‌های اداری

پیش از سفارش چاپ پاکت، باید ویژگی‌های محصول مورد نظرتان را تعیین کنید. اولین ویژگی سایز پاکت است. پاکت نامه برای مکاتبات اداری و فاکتور مناسب است. مکاتبات اداری معمولا روی کاغذ سایز A4 یا A5 انجام می‌شوند. سپس کاغذ تا می‌خورد و داخل پاکت قرار می‌گیرد. پاکت‌های سایز بزرگ‌تر مثل A4 و A3 برای کاربردهایی مثل قراردادها، کاغذهای سایز بزرگ مهم و کاغذهایی که نباید خط تا داشته باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال در دفترخانه‌ها که اسناد صادرشده نباید تا بخورند، از پاکت‌های سایز A4 استفاده می‌شود.

ویژگی بعدی که باید در چاپ پاکت به آن توجه کنید، جنس کاغذ است. کاغذهای تحریر و گلاسه دارای گرماژ بالا بهترین انتخاب برای پاکت هستند. زیرا هم امکان چاپ طرح‌های مختلف روی آن‌ها وجود دارد و هم مقاومت کافی برای محافظت از برگه‌های داخل پاکت را دارند.

در اولویت‌های بعدی باید ویژگی‌هایی مثل درب چسب‌دار یا بدون چسب، تعداد رنگ‌هایی که در چاپ پاکت به‌کار می‌رود، چاپ یک‌رو و دو رو را انتخاب کرد. اکثر افراد از قالب‌های آماده برای چاپ پاکت استفاده می‌کنند، اما اگر می‌خواهید متمایز از دیگران باشید، امکان چاپ پاکت با قالب اختصاصی برای شما وجود دارد. با قالب اختصاصی می‌توانید شکل هندسی و اندازه دلخواه برای پاکت‌های خود در نظر بگیرید. چاپ پاکت معمولا به روش آفست انجام می‌شود تا امکان چاپ در تعداد بالا و قیمت مناسب وجود داشته باشد

https://www.chapfartak.com